URGENSI BAHASA ARAB SEBAGAI BAHASA INTERNASIONAL DALAM PENDIDIKAN ISLAM
DOI:
https://doi.org/10.30863/attadib.v5i2.7308Keywords:
Islamic education, Arabic language, international languageAbstract
References
Agustini. (2021). Urgensi Pemahaman Bahasa Arab dalam Mempelajari Agama Islam di Indonesia. Jurnal Agama Dan Hak Azazi Manusia, 10(2), 165–183.
Ahmadi, M. (2023). Teknik Pembelajaran Mufradat dalam Perspektif Teori Belajar Edward Lee Thorndike. Jurnal Al Waraqah, 4(2), 32–41.
Barus, M. I. (2017). Modernisasi Pendidikan Islam Menurut Azyumardi Azra. Jurnal Al Karim, 2(1), 1–12.
Daulay, S., & Dalimunthe, R. A. (2021). Fitrah: Journal of Islamic Education Saripuddin Daulay, Rasyid Anwar Dalimunthe. Fitrah: Journal of Islamic Education, 2(2), 125–140. http://jurnal.staisumatera-medan.ac.id/fitrah
Dodego, S. H. A. (2022). Pentingnya Penguasaan Bahasa Arab Dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jurnal Pendidkan, Sosial, Dam Humaniora, 1(2), 55–70.
Haris, M. (2015). PENDIDIKAN ISLAM DALAM PERSPEKTIF PROF. H.M ARIFIN. Jurnal Ummul Qura, VI(2), 1–19.
Herman. (2013). SEJARAH PESANTREN DI INDONESIA. In Jurnal Al-Ta’dib (Vol. 6, Issue 2).
Kurnia Yahya, Y., Mahmudah, U., & Muhyiddin, L. (2020). De-sakralisasi dalam Pembelajaran Bahasa Arab di Indonesia: Analisis Bahasa sebagai Identitas Agama Desacralization of Learning Arabic in Indonesia: Language as Religious Identity Desacralization of Learning Arabic in Indonesia: Language as Religious Identity. In Jurnal Lingua Applicata (Vol. 3, Issue 2). https://jurnal.ugm.ac.id/jlaHal.57-70
Lasawali, A. A. (2020). Bahasa Arab: “Ruh†Pendidikan Islam. Lughat Arabi:Jurnal Bahasa Arab & Pendidikan Bahasa Arab, 1(2).
Mubarak, H. (2011). Asal usul Bahasa Arab. Jurnal Iqra, 5(1), 108–123.
Pane, A. (2018). URGENSI BAHASA ARAB; BAHASA ARAB SEBAGAI ALAT KOMUNIKASI AGAMA ISLAM Akhiril Pane. Jurnal Pengembangan Ilmu Komuikasi Dan Sosial, 2(1), 77–88.
Ridwan. (2019). URGENSI BAHASA ARAB DALAM MEMAHAMI SYARI’AT ISLAM. Jurnal Hukum Keluarga Islam Dan Kemanusiaan, 1(2), 183–200.
Sa’diyah, H., & Abdurahman, M. (2021). Pembelajaran Bahasa Arab di Indonesia: Penelitian Terhadap Motivasi Belajar Bahasa Asing. Lisanan Arabiya: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 5(1), 51–69. https://doi.org/10.32699/liar.v5i1.1665
Salida, A., & Zulpina. (2023). KEISTIMEWAAN BAHASA ARAB SEBAGAI BAHASA AL QUR’AN. Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Arab, 1(1), 24–33.
Susiawati, I., & Mardani, D. (2022). Bahasa Arab Bagi Muslim Indonesia antara Identitas dan Cinta pada Agama. Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 4(5), 18–23.
SYAFE’I, I. (2015). TUJUAN PENDIDIKAN ISLAM. Jurnal Pendidikan Islam, 6, 151–166.
Yahdi, M. (2023). SEJARAH PERTUMBUHAN DAN PEKEMBANGAN PENDIDIKAN ISLAM DI INDONESIA. XII(I), 64–72.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.