Implementasi Pemasaran Pendidikan Berbasis Media Digital di SMAN 3 Ponorogo
DOI:
https://doi.org/10.30863/ajmpi.v15i1.7574Keywords:
Marketing, Digital MediaAbstract
References
Afriwanti, D., & Pasrizal, H. (2021). Marketing Strategy for Education Services in Integrated Islamic-Based Junior High Schools. Journal of Islamic Education Students (JIES), 1(2), 48.
Anam, S., & Dkk. (2013). Manajemen Pemasaran. Surabaya: IAIN Sunan Ampel Press.
Anggito, A., & Setiawan, J. (2018). Metodologi Penelitian Kualitatif. Sukabumi: CV Jejak.
Cantrish, D. A. (n.d.). 5 SMA terbaik di Kabupaten Ponorogo versi UTBK.
Hasil Wawancara dengan Bapak Asrori. (n.d.).
Hidayat, D. (n.d.). Manajemen Humas dalam Meningkatkan Hubungan Kerjasama Sekolah dengan Masyakarat di SMP Nahdatul Ulama Medan. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, (1), 48.
Iqbal, M. (2019). Pemasaran Jasa Pendidikan dan Implementasinya sebagai Strategi Pengembangan Pendidikan di SMP Muhammadiyah 1 Depok Sleman Yogyakarta. Manageria: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 4(1), 131.
Irfani, H., Yeni, F., & Wahyuni, R. (2021). Pemanfaatan Digital Marketing Sebagai Strategi Pemasaran Pada Umkm Istana Rendang. Jurnal Warta Pengabdian Andalas, 28(3), 652. https://doi.org/10.25077/jwa.28.3.272-278.2021
Junaris, I., & Haryanti, N. (2022). Manajemen Pemasaran Pendidikan Penerbit. Purbalingga: CV. Eureka Media Aksara.
Kotler, P. (2002). Manajemen Pemasaran. Jakarta: SMTG Desa Putra.
Maspaitella, I., Sondakh, M., & Marentek, E. A. (2016). Evaluasi Kinerja Humas Dalam Meningkatkan Kunjungan Wisatawan Di Raja Ampat (Studi pada Dinas Kebudayaan dan Pariwisata Kabupatan Raja Ampat). E-Journal “ Acta Diurna,†V(3).
Muhaimin. (2010). Manajemen Pendidikan. Jakarta: Prenada Media Group.
Nizar, A., & Syatibi, A. (2009). Manajemen Pendidikan Islam. Bekasi: Pustaka Isfahan.
Prastowo, S. L., & Manunggal, B. (2022). Manajemen Marketing Jasa Pendidikan Di Era Digital. Jurnal Manajemen Pendidikan, 13(1), 49–50. https://doi.org/10.21009/jmp.v13i1.28335
Raya, M. K. F. (2016). Marketing Jasa di Institusi Pendidikan ( Analisis Pemasaran dalam Pendidikan ). Falasifa, 7(1), 24.
Samirah, A., Jumari, & Khoeron. (2021). Strategi Peningkatan Animo Masyarakat melalui Digital Marketing dalam Penerimaan Peserta Didik Baru di SD Mutiara Bali. Jurnal Faidatuna (Jurnal Prodi MPI Dan PAI), 2(2), 119–120.
Sidiq, U., & Choiri, M. C. (2019). Metode Penelitian Kualitatif di Bidang Pendidikan. In Journal of Chemical Information and Modeling (Vol. 53). Ponorogo: CV. Nata Karya.
Soetopo, R. H. (2015). Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan dalam Meningkatkan Loyalitas Pelanggan. Jurnal Edukasi, 2(4), 403.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.